1. Zadania wychowawcze i opiekuńcze:
- Tworzenie radosnego nastroju w grupie podczas świętowania Dnia Dziecka
- Dzień Rodziny – wzmacnianie więzi uczuciowej z rodziną
- Modelowanie prawidłowych i bezpiecznych zachowań podczas spacerów i zabaw na placu zabaw.
- Zachęcanie do współpracy z innymi dziećmi podczas zabawy, wymienianie się zabawkami, wspólne układanie klocków, wdrażanie do zgodnej zabawy pomiędzy dziećmi.
- Doskonalenie poruszania się parami, pociągiem, przy wężu ułatwiające bezpieczne spacerowanie.
- Wyrabianie nawyku sprzątania zabawek po skończonej zabawie – zbieramy klocki do pojemnika a zabawki odkładamy na półkę.
- Dalsze przyzwyczajanie do nocnikowania – stopniowe wydłużanie czasu siedzenia na nocniku.
- Dalsze kształtowanie nawyków higienicznych i prozdrowotnych – mycie raczek po powrocie z placu zabaw.
- Doskonalenie umiejętności prawidłowego reagowania na polecenia i prośby opiekuna.
2. Zajęcia z zakresu rozwijania mowy, pojęć matematycznych, myślenia, rozwój poznawczy:
- Radośnie świętujemy Dzień Dziecka, pogadanka z dziećmi na temat ich święta i słuchanie wierszyka „Pierwszy czerwca”.
- „Zwierzęta w zoo”- poznanie zwierząt małpa, żyrafa, zebra, lew, słoń-oglądanie kolorowych ilustracji oraz rozpoznawanie odgłosów, jakie wydają.
- Zabawy kształtujące spostrzegawczość: „Znajdź zwierzątko”.
- Zabawa „Magiczne słowa”- utrwalenie poznanych magicznych słów „proszę”, „dziękuje”, „przepraszam” oraz „dzień dobry”, „do widzenia”.
- Czytanie wierszy i bajek: „Czerwiec”, „Lato”, „Dżungla”, „Małpa w kąpieli”, „Zwierzęta w zoo”, „Bambo” - rozwijanie wyobraźni, poszerzanie słownika dziecięcego.
- „Mój Tata”- rozmowa z dziećmi na temat „Dnia Ojca”. Słuchanie wierszyka „Tato, Tato”.
- Zabawa w kącikach tematycznych: kuchennym, lalek (prasowanie karmienie, usypianie, spacery z wózkami).
- Ćwiczenia kształtujące wymowę:
- Ćwiczenia logopedyczne- „Gimnastyka buzi i języka”- zabawy ćwiczące policzki „Chomik”, „Balon”, „Chudniemy”, „Co się stało z naszymi ustami”, klaskanie językiem, kręcenie kolek językiem, rureczka.
- Ćwiczenia oddechowe: „dmuchawce, latawce”- dmuchanie płatków kwiatów, dmuchawców podczas pobytu na świeżym powietrzu, dmuchanie baniek mydlanych- doskonalenie umiejętności prawidłowego wdechu i wydechu.
- Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze: naśladowanie odgłosów zwierząt.
3. Zajęcia manipulacyjno-konstrukcyjne, plastyczne:
- Puzzle „zoo” i układanki drewniane– stymulowanie procesów spostrzegania, analizy i syntezy wzrokowej, uwagi oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej.
- Budownictwo w piasku- robienie babek z użyciem foremek, przesiewanie oraz przesypywanie piasku,
- Układanie klocków o rożnej wielkości, ciężkości, strukturze, dopasowywanie elementów układanek o rożnej wielkości i liczbie- budowanie wież, mostów, domków, garaży, pociągów.
- Piramidy, układanki, rzucanie do celu, obręcze, labirynty – usprawnianie chwytu precyzyjnego i koordynacji wzrokowo-ruchowej.
- Praca plastyczna:
- Malujemy farbami i kolorujemy kredkami zwierzątka zamieszkujące zoo
- „Mój tata”- tworzymy laurkę przy pomocy kolorowych kredek. Kolorowanie portretu.
4. Zajęcia z zakresu rozwoju ruchowo – fizycznego i zdrowotnego:
- Spacery połączone z zabawą na świeżym powietrzu- doskonalenie umiejętności poruszania się w parach, wdrażanie zasad bezpiecznej zabawy na powietrzu.
- „Samolotem dookoła świata”- zabawa ruchowa, podczas której dzieci naśladują lot samolotem.
- Zajęcia gimnastyczne: robimy rowerki, pajacyki, podskoki, maszerowanie.
- Chodzimy na palcach i pietach- ćwiczenia zapobiegające płaskostopiu.
- Zabawy integracyjne z chustą animacyjną oraz tunelem.
- Zabawa orientacyjno- porządkowa „Jedzie pociąg”- dzieci poruszają się po sali udając wagoniki przy piosence „Pociąg”
- Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez naśladowanie ruchów dzikich zwierząt: tupanie jak słoń, skakanie jak małpki i kangury, wyciąganie wysoko rąk jak żyrafa.
5. Zajęcia umuzykalniające:
- Zabawy kołowe- „Balonik”, „Kółko graniaste”.
- Wspólne tańce do piosenek „Wszystkie dzieci nasze są”, „Dzik jest dziki”, „Dżungla”, „Lato płynie do nas”, „Cztery słonie”.
- Ćwiczenia i zabawy muzyczno – ruchowe: marsz w kole wiązanym, marsz dookoła sali pojedynczo w rytm piosenki „Idziemy do zoo”
- Ćwiczenia słuchowo-rytmiczne- podskoki w górę w rytm klaskania, tupanie w rytm muzyki.
- Słuchanie muzyki relaksacyjnej.