- Zadania wychowawcze i opiekuńcze:
- Budowanie poczucia bezpieczeństwa u dziecka poprzez uporządkowany rytm dnia, stałe pory snu, zabawy, posiłki, wsparcie emocjonalne dziecka, jak również stawianie jasnych oczekiwań, granic.
- Kształtowanie właściwych postaw między dziećmi.
- Kontynuacja nauki samodzielnego spożywania posiłków - pokazywanie i wspomaganie dziecka w samodzielnym korzystaniu z łyżki i kubka - swobodne próby samodzielnego jedzenia i picia oraz przezwyciężanie uprzedzeń do potraw.
- Dalsze wyrabianie właściwych nawyków higienicznych.
- Wdrażanie do prac zespołowych, zgodne współdziałanie w grupie.
- Kształtowanie nawyków porządkowych.
- Zajęcia z zakresu rozwijania mowy, pojęć matematycznych, myślenia, rozwój poznawczy:
- „Jesień” – czytanie bajek i wierszy o tematyce jesiennej ( pada deszcz, wieje wiatr, spadają różnorodne liście z drzew).
- Oglądanie ilustracji przedstawiających jesienny las, park, zwierzęta związane z jesienią – wiewiórka, jeż, sowa.
- Wprowadzanie słownictwa związanego z lasem, jesienią – rozwój mowy biernej, rozwijanie wyobraźni.
- Zapoznanie dzieci z darami lasu i parku- jarzębina, kasztany, żołędzie.
- Sad pełen owoców- jabłka i gruszki.
- Zabawa dydaktyczna „Jaki to owoc/warzywo?” – poszerzanie słownika czynnego i biernego.
- Nauka kolorów: czerwony, żółty, zielony -„sprzątanie liści, segregowanie owoców i warzyw”.
- Zajęcia manipulacyjne – konstrukcyjne, plastyczne:
- Zabawy konstrukcyjno-manipulacyjne doskonalące koordynację wzrokowo-ruchową, zręczność i koncentrację uwagi.
- Zabawy piramidami, wkładanie obręczy, labirynty.
- Zajęcia usprawniające motorykę małą -nawlekanie korali.
- Klocki - doskonalenie umiejętności wykonywanie poleceń: podaj, połóż na…, daj.
- Zabawy z piłką - próby rzucania, toczenia.
- Zajęcia plastyczne.
- Układanie 2 elementowych puzzli piankowych – rozwijanie wyobraźni i myślenia oraz koordynacji ruchowej podczas doboru odpowiednich części układanki.
- Odbijanie stempelków.
- Zabawy tematyczne: zabawa w gotowanie, sklep, mechanika, itp. – naśladowanie czynności pokazanych przez opiekunkę.
- Wzbogacenie doznań zmysłowych, stymulowanie wielozmysłowego poznania świata poprzez zabawy z wykorzystaniem przedmiotów o zróżnicowanej fakturze (futerko, gąbka papier, itp.)
- Zajęcia z zakresu rozwoju ruchowo – fizycznego i zdrowotnego:
- Zabawy ruchowo-naśladowcze kształtujące sylwetkę i poprawiające ogólną koordynację ( rowerek-wspomaganie mięśni grzbietu i nóg)
- Zabawy z elementami rzutu i chwytu „ Rzuć kasztan do koszyka”, „ Złap balonik”
- Zabawa ruchowo - muzyczna – dzieci, naśladując spadające liście, poruszają się w rytm muzyki.
- Ćwiczenie spostrzegawczości” Znajdź zwierzątko”.
- Spacer po jesiennym parku.
- Zajęcia umuzykalniające:
- Zabawy przy śpiewie i muzyce rozwijające wrażliwość muzyczną.
- Zabawa taneczna do piosenki: „Małe czerwone jabłuszko”
- Próby tańca w kole do piosenki: „ A w ogrodzie jeżyk śpi”
- Zabawa z instrumentami muzycznymi.
- Zabawy paluszkowe:
- Utrwalanie dotychczas poznanych zabaw paluszkowych: „ Baloniku nasz malutki”, „ Kółko graniaste”, „ Pajączek”, „ Ola”
Plany pracy opiekuńczo-wychowawczo-dydaktycznej w Gminnym Żłobku w Bratkowicach
Plany pracy opiekuńczo-wychowawczo-dydaktycznej na miesiąc październik 2021
- Szczegóły
- Odsłony: 751