Budowanie poczucia bezpieczeństwa u dziecka poprzez uporządkowany rytm dnia, stałe pory snu, zabawy, posiłki, wsparcie emocjonalne dziecka, jak również stawianie jasnych oczekiwań, granic.
Kształtowanie właściwych postaw między dziećmi.
Kontynuacja nauki samodzielnego spożywania posiłków - pokazywanie i wspomaganie dziecka w samodzielnym korzystaniu z łyżki i kubka - swobodne próby samodzielnego jedzenia i picia oraz przezwyciężanie uprzedzeń do potraw.
Dalsze wyrabianie właściwych nawyków higienicznych.
Wdrażanie do prac zespołowych, zgodne współdziałanie w grupie.
Kształtowanie nawyków porządkowych.
Zajęcia z zakresu rozwijania mowy, pojęć matematycznych, myślenia, rozwój poznawczy:
„Jesień” – czytanie bajek i wierszy o tematyce jesiennej ( pada deszcz, wieje wiatr, spadają różnorodne liście z drzew).
Oglądanie ilustracji przedstawiających jesienny las, park, zwierzęta związane z jesienią – wiewiórka, jeż, sowa.
Wprowadzanie słownictwa związanego z lasem, jesienią – rozwój mowy biernej, rozwijanie wyobraźni.
Zapoznanie dzieci z darami lasu i parku- jarzębina, kasztany, żołędzie.
Sad pełen owoców- jabłka i gruszki.
Zabawa dydaktyczna „Jaki to owoc/warzywo?” – poszerzanie słownika czynnego i biernego.
Nauka kolorów: czerwony, żółty, zielony -„sprzątanie liści, segregowanie owoców i warzyw”.
Zajęcia manipulacyjne – konstrukcyjne, plastyczne:
Zabawy konstrukcyjno-manipulacyjne doskonalące koordynację wzrokowo-ruchową, zręczność i koncentrację uwagi.
Zabawy piramidami, wkładanie obręczy, labirynty.
Zajęcia usprawniające motorykę małą -nawlekanie korali.
Klocki - doskonalenie umiejętności wykonywanie poleceń: podaj, połóż na…, daj.
Zabawy z piłką - próby rzucania, toczenia.
Zajęcia plastyczne.
Układanie 2 elementowych puzzli piankowych – rozwijanie wyobraźni i myślenia oraz koordynacji ruchowej podczas doboru odpowiednich części układanki.
Odbijanie stempelków.
Zabawy tematyczne: zabawa w gotowanie, sklep, mechanika, itp. – naśladowanie czynności pokazanych przez opiekunkę.
Wzbogacenie doznań zmysłowych, stymulowanie wielozmysłowego poznania świata poprzez zabawy z wykorzystaniem przedmiotów o zróżnicowanej fakturze (futerko, gąbka papier, itp.)
Zajęcia z zakresu rozwoju ruchowo – fizycznego i zdrowotnego:
Zabawy ruchowo-naśladowcze kształtujące sylwetkę i poprawiające ogólną koordynację ( rowerek-wspomaganie mięśni grzbietu i nóg)
Zabawy z elementami rzutu i chwytu „ Rzuć kasztan do koszyka”, „ Złap balonik”
Zabawa ruchowo - muzyczna – dzieci, naśladując spadające liście, poruszają się w rytm muzyki.
Ćwiczenie spostrzegawczości” Znajdź zwierzątko”.
Spacer po jesiennym parku.
Zajęcia umuzykalniające:
Zabawy przy śpiewie i muzyce rozwijające wrażliwość muzyczną.
Zabawa taneczna do piosenki: „Małe czerwone jabłuszko”
Próby tańca w kole do piosenki: „ A w ogrodzie jeżyk śpi”