- Zadania wychowawcze i opiekuńcze:
- Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji.
- Nauka używania zwrotów grzecznościowych w określonych sytuacjach - witamy się i żegnamy z kolegami w żłobku używając zwrotów „Dzień dobry” „Do widzenia”.
- Utrzymanie porządku w kącikach zabaw-zachęcanie poprzez pokazanie i pochwałę do układania zabawek na wyznaczone miejsca.
- Próby samodzielnego rozbierania i ubierania się: ściągamy buciki, zakładamy i ściągamy czapki, kurtki.
- Doskonalenie umiejętności prawidłowego reagowania na polecenia i prośby opiekunki.
- Zapoznanie dzieci z pojęciem emocji, uczuć na prostych przykładach (jestem szczęśliwy-uśmiecham się, jest mi smutno-płaczę, jestem zły – krzyczę.)
- Doskonalenie czynności samoobsługowych: sygnalizowanie potrzeb fizjologicznych, proszenie o dokładkę posiłku, ćwiczenie samodzielnego jedzenia i picia.
- Zajęcia z zakresu rozwijania mowy, pojęć matematycznych, myślenia, rozwój poznawczy:
- Kalosze i parasol – idziemy na jesienny spacer. Zapoznanie dzieci z cechami listopadowej pogody i ubiorem na deszczową aurę.
- Dzień Niepodległości. Zapoznanie dzieci z flagą Polski.
- Gimnastyka buzi i języka - ćwiczenia i zabawy logopedyczne usprawniające aparat mowy dziecka.
- Oglądanie ilustracji przedstawiających wiejskie podwórko oraz zwierzęta.
- Poznawanie wybranych zwierząt hodowanych na wsi.
- Zabawa dydaktyczna „Jakie to zwierzę?” – poszerzanie słownika czynnego i biernego.
- Ćwiczenia ortofoniczne-recytując wiersz "Odgłosy zwierząt"- prowadząca prosi dzieci by jej podpowiadały jakie odgłosy wydają poznane zwierzątka:
"Odgłosy zwierząt"
Kotek miauczy miau,miau,miau.
Piesek szczeka hau,hau,hau.
Krowa muczy muu, muu, muu.
Świnka kwiczy kwi,kwi,kwi.
A kurczaczek pi,pi,pi.
Baran beczy bee,bee,bee.
Mała kózka mee,mee,mee.
Kaczka kwacze kwa,kwa,kwa.
Konik rży iha, iha, iha.
Kura gdacze ko,ko ko.
- Czytanie wierszy i bajek – rozwijanie wyobraźni, poszerzanie słownika dziecięcego.
- Zabawy rozwijające spostrzegawczość.
- Zajęcia manipulacyjne – konstrukcyjne, plastyczne:
- Zabawy manipulacyjno – konstrukcyjne: klocki, układanki, puzzle;
- Budowanie wiejskiej zagrody z klocków;
- Zabawa rozwijająca zmysł dotyku "Co ukryło się w koszyku”;
- Zabawy z chustą animacyjną Klanza;
- Praca plastyczna;
- Kolorowanie kredkami flagi;
- Deszczowy krajobraz. Pokrywanie chmurki na kartce kroplami deszczu z farby niebieskiej – malowanie palcami;
- „Kolorowy parasol na deszczowe dni”- zabawa plastyczna, kształtująca zmysł dotyku;
- Malowanie farbami za pomocą pędzla zwierząt z domowej zagrody;
- „Domek dla pieska” - metoda wydzieranka z kolorowego papieru.
- Zajęcia z zakresu rozwoju ruchowo – fizycznego i zdrowotnego:
- Zabawy z elementami równowagi: „Skaczę po kałuży", „Idę wąską ścieżką ".
- Naśladujemy: kołyszące się na wietrze gałązki drzew, padający deszcz.
- „Ciepłe dłonie, ciepłe stopy”- zabawa rozwijająca mięśnie dłoni i stup.
- Zajęcia gimnastyczne: podskoki, pajacyki, maszerowanie, „chwytanie chmurek” - stanie na paluszkach.
- „Deszczowe kule”- zabawa rozwijająca zmysł dotyku, słuchu i równowagi;
- Spacery po jesiennym parku.
- Zajęcia umuzykalniające:
- Zapoznanie i osłuchanie z piosenką- „ Dziadek fajną farmę miał”, :” My jesteśmy kotki dwa”;
- Zachęcanie dzieci do klaskania w rączki, poruszania się w takt muzyki podczas słuchania piosenek.
- Wspólne tańce w kole przy piosenkach.
- Nauka wymiany instrumentów pomiędzy dziećmi, dzielenie się instrumentami.
- Słuchanie kołysanek i bajek dla dzieci ułatwiających wyciszenie i zasypianie.
- Zabawy paluszkowe:
- „Jestem duży byłem mały”- opiekunka podczas recytacji pomaga dzieciom ruszać rączkami.
- „Małe rączki” - budowanie pozytywnych emocji u dzieci.
Plany pracy opiekuńczo-wychowawczo-dydaktycznej w Gminnym Żłobku w Bratkowicach
Plany pracy opiekuńczo-wychowawczo-dydaktycznej na miesiąc listopad 2021
- Szczegóły
- Odsłony: 6305